Đề thi IELTS Online Test Actual Test 2 - Listening Test 9 - Download PDF Câu hỏi, Transcript và Đáp án

Luyện tập đề IELTS Online Test IELTS Actual Test 2 - Listening Test 9 được lấy từ cuốn sách IELTS Actual Test 2 với trải nghiệm thi IELTS trên máy và giải thích đáp án chi tiết bằng Linearthinking, kèm answer key và list từ vựng IELTS cần học trong bài đọc.
Đề thi IELTS Online Test Actual Test 2 - Listening Test 9 - Download PDF Câu hỏi, Transcript và Đáp án

Section 1

👂️ Bài nghe section 1

00:00
Question 1 - 10
Complete the form below.
Write NO MORE THAN TWO WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.
Registration Form

❓ Tapescript section 1

Registration Form
00:00
Police:
Hello, London Police Department
Anna:
Yes, I would like to report a robbery
Police:
Alright, just a minute while I pull up the form. OK, could you give me your first and last name?
Anna:
Anna Grieg.
Police:
Anna, Greg? G-R-E-G?
Anna:
No, Grieg. G-R-I-E-G.
Police:
Got it. Alright moving on: gender - female. Date of birth?
Anna:
15th of March, 1980
Police:
Alright, thanks. Just a few more personal information questions and then we can address your claim.
Anna:
Alright
Police:
What is the address?
Anna:
4 Ellendale St. That’s E-L-L-E-N-D-A-L-E
Police:
Oh right, Ellendale Street. Yeah we’ve had a lot of break-ins in that area lately. And the postal code?
Anna:
W52AT
Police:
And are you a citizen of the UK?
Anna:
No
Police:
Okay, what type of citizenship do you have?
Anna:
Well, I lived in the United States for most of my life, but I am actually of Grenadian nationality.
Police:
Okay, so is that the country that issued your passport?
Anna:
Yes.
Police:
Alright.
Police:
And what is the crime you are reporting?
Anna:
I already said - a robbery!
Police:
Oh, right. Sorry, this is about the hundredth robbery report I’ve filled out today. Have you had any prior break-ins?
Anna:
Um, in the building or just my flat? The unit below mine got broken into last year.
Police:
No, just your flat.
Anna:
Oh - then no. Not here.
Police:
Alright, let’s see here. Can you think of anything that was out of the ordinary around your building, or anyone who may have had reason to do this?
Anna:
No, it seemed like just a normal evening. I didn’t see anyone suspicious, and can’t think of anyone that would target me specifically.
Police:
How long has this been your place of residence?
Anna:
Hm, let me think. I moved in on February 1, and it’s October, so it’s been about 8 months already. Wow, time flies!
Police:
And that is just Ellendale, yeah?
Anna:
Yes. I have lived in the UK for just over one year.
Police:
I see. Can you give me the first and last name of all members of the household?
Anna:
Actually, I live alone.
Police:
OK - so no other occupants. And can you give me a brief account of what happened?
Anna:
I left to go to a dinner party at 6 p.m, and when I returned at 11 I found the place ransacked and a lot of my things gone.
Police:
Any sign of forced entry?
Anna:
Yes, the back door was wide open, and it looked like someone used a crowbar to force it open.
Police:
I see. And just to be clear, was the door locked when you left?
Anna:
Of course!
Police:
Hey, you would be surprised how many reports we get where people have failed to lock their doors. Now I need you to list any missing items valued above £200.
Anna:
So far I’m missing my computer, my purse with my wallet in it, and the TV.
Police:
OK, Let’s start with the computer. What is the estimated value?
Anna:
£500.
Police:
And what is the serial number?
Anna:
G4168770
Police:
Thank you, and a visual description?
Anna:
It is a black 13-inch Pemdas Cloudbook. There is an Oxford sticker on the lid.
Police:
OK, and could you give a description of the purse?
Anna:
Sure. It’s a Claude Frieda shoulder bag and the material is silver-colored cloth.
Police:
Price?
Anna:
£300.
Police:
Okay. That concludes my report. I’ll submit it and we’ll let you know of any developments.

🔥 Đáp án & giải thích section 1

1
Grieg
Rút gọn

Giải thích chi tiết



Đáp án cần điền là tên riêng

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "could you give me your first and last name?"





Nghe thấy bên cảnh sát đánh vần G-R-E-G

Người phụ nữ sửa lại G-R-I-E-G

Xem full giải thích
2
15th March / March 15(th)
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Đáp án cần điền là ngày sinh

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "date of birth?"

Nghe thấy trả lời "15th of March"

=> Đáp án:15th March / March 15th



Xem full giải thích
3
Ellendale
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Đáp án cần điền là tên đường

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "what is the address?"

Nghe thấy người phụ nữ nói tên đường "Ellendale street" và đánh vần ra E-L-L-E-N-D-A-L-E

=> Đáp án: Ellendale



Xem full giải thích
4
W52AT
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về mã bưu điện

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "and the postal code?"

Nghe thấy người phụ nữ trả lời "W52AT"

=> Đáp án: W52AT



Xem full giải thích
5
0
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về số lượng vụ buglary (đột nhập vào nhà) đã xảy ra

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "have you had any prior break-ins? " (break-ins = buglary)

Nghe thấy cảnh sát nói cụ thể là "just your flat

Người phụ nữ nói là "no, not here"

=> Chưa từng bị đột nhập lần nào trong nhà này => Đáp án: 0



Xem full giải thích
6
8 months
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về thời gian đã thuê nhà





Nghe tới "how long has this been your place of residence?" (residence = tenancy)

=> Muốn hỏi xem ở đây được bao lâu rồi => Biết đáp án sắp tới



Xem full giải thích
7
1
Mở rộng

Giải thích chi tiết

Mình cần nghe về số người sống trong nhà



Nghe tới cảnh sát hỏi về "Can you give me the first and last name all members of the household

=> Hỏi về các thành viên sống trong nhà => Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy trả lời là "I live alone" và cảnh sát xác nhận là "no other occupants"

=> Nhà chỉ có một người ở, không có ai khác => Đáp án: 1



Xem full giải thích
8
back door
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "any sign of forced entry?"

=> Tức là đang xác định đường vô của kẻ trộm => Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "the back door was wide open, and it looked like someone used a crowbar to force it open"

=> Cửa sau bị mở toang, và có vẻ có người đã dùng xà beng để cạy cửa => Kẻ trộm đột nhập từ cửa sau => Đáp án: back door



Xem full giải thích
9
G4168770
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về số xê ri của máy tính

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "let's start with the computer"

Nghe thấy câu hỏi về serial number

Người phụ nữ trả lời là "G4168770"

=> Đáp án: G4168770



Xem full giải thích
10
silver-colored cloth
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về chất liệu của cái ví

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "could you give a description of the purse"

Nghe thấy "the material is silver-colored cloth"

=> Chất liệu là vải màu bạc => Đáp án: silver-colored cloth



Xem full giải thích

Section 2

👂️ Bài nghe section 2

00:00
Question 11 - 14
Choose the correct letter, A,B or C.
11
What is the project that Mark and Gina want to start?
A
business school requirements
B
directions to the business school
C
explaining the business school experience
12
Who is the target audience?
A
business students
B
business school applicants
C
summer school attendees
13
How will they convey the information?
A
summer course lecture
B
informational video
C
pamphlet in the mail
14
They want to do this project because
A
students worry about their studies
B
they want to obtain a good grade
C
they want to attract future business school applicants
Question 15 - 20
Complete the table below.
Write NO MORE THAN TWO WORDS AND/OR A NUMBER for each answer.

❓ Tapescript section 2

Extracurricular Project
00:00
Tutor:
Hi, Mark. Hi, Gina. What can I help you with?
Mark:
So we were hoping you could help us with this extracurricular project.
Tutor:
Sure - what is the topic?
Gina:
Attending business school.
Tutor:
This sounds like a great idea. So you’re going to explain the requirements for getting into business school?
Mark:
Not exactly. It will be more broadly about the experience - the academics, accommodation, and social experience that comes with being a part of business school.
Tutor:
I see. So would your audience be the general public?
Gina:
Well, we would probably want more to focus on members of the institution - we would especially like to reach individual applicants to the business school.
Tutor:
I see. Now what form will this information be? You could give a talk to all the summer courses - all you would need is permission from the course director. Or you could pass out information outside the student union.
Mark:
Those are both good ideas. What about sending out pamphlets in the mail?
Tutor:
Most college students never check their mail. Maybe you could make a video and show it on campus?
Gina:
That’s a great idea. We’ll do the video
Tutor:
Great. And as members of the business school, do you have an incentive to attract new students? If so, this idea is a great way to do that.
Mark:
No, the idea actually came about because of how much students like us worry about their studies.
Gina:
Yeah - when I got into business school, there were a lot of things I had not prepared for, so the video would cover a lot of things Mark and I wish we had known upon entering business school.
Tutor:
Right.
Tutor:
What would you talk about first?
Mark:
The first and probably most important section would be academics.
Tutor:
Good idea. So would you provide guidance on what courses to take?
Gina:
We want to focus especially on the approaches professors take - their teaching methods. It is far different than what students are used to in high school, and even in liberal arts college.
Tutor:
Good idea. And how long do you think you would spend explaining academics?
Mark:
We’ll probably spend 7 minutes on it
Gina:
We also have some ideas for talking about housing, food options, and stuff like that. We’re not really sure how to tie it all together though.
Tutor:
I think it would be suitable to title that section accommodation - what do you think?
Mark:
That could work. We’ll definitely describe the different dining options at the cafeteria, and then walk students through flats and the grueling process of finding one near the business school campus.
Gina:
Okay - so we would cover specifics on the cafeteria, as well as flats?
Mark:
I think those are both helpful. We could spend about 6 minutes on accommodations, and be sure to touch on those specifically.
Tutor:
Great. Is there anything else you would talk about?
Gina:
We definitely want to go over the social aspect of attending school here
Tutor:
Of course. I think it’s good to have a little fun once in a while when you’re working so hard in school.
Mark:
I think we are going to introduce new students to the disco that so many upperclassmen know and love. Maybe we’ll include a few other places too, but that’s the main one.
Gina:
We’re also going to invite students to the international evening taking place in the first week of school as a great chance for our large international student population to meet a lot of other new students.
Tutor:
It can definitely be hard to meet people as an international student. I think that is a great idea. You may want to spend slightly longer on this section than the other two.
Mark:
Hm… how about 8 minutes?
Gina:
That sounds reasonable. So overall, the introduction should take 3 minutes, and then the conclusion should take 4, giving us a total of 28 minutes.
Tutor:
I wouldn’t rush your introduction. Maybe give it between 4 and 6 minutes. The conclusion, though, can be shorter since it’s just a quick refresher of each of the topics. Give that not more than 2 minutes.
Mark:
Okay. So in total the video should take about the same time, just more into and less conclusion?
Gina:
Precisely.
Gina:
Alright - we are going to get to work on our video. Thanks for your help!

🔥 Đáp án & giải thích section 2

11
C
Rút gọn

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về project Mark và Gina muốn bắt đầu





Nghe thấy câu hỏi "you’re going to explain the requirements for getting into business school?" (ứng với đáp án A)

Mark trả lời "Not exactly, it will be more broadly about the experience

=> Project sẽ về experience trong trường chứ không phải về yêu cầu tuyển sinh => Loại đáp án A

=> Chọn đáp án C


Xem full giải thích
12
B
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe xem nhóm audience được nhắm tới là ai

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "So would audience be the general public?"

Nghe thấy "we would especially like to reach individual applicants to the business school"

=> Đặc biệt muốn tiếp cận những ứng viên đang nộp đơn vào trường => Chọn đáp án B



Xem full giải thích
13
B
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "what form will this information be"

=> Sau đó nghe thấy tutor gợi ý một vài cách để trình bày các thông tin cần thiết (lecture, pass out information) => Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy nhắc tới "sending out pamphlets in the mail"

Tuy nhiên tutor nói rằng "most college students never check their mails "

=> Dùng mail không phải là ý hay => Loại đáp án C



Xem full giải thích
14
A
Mở rộng

Giải thích chi tiết

Mình cần nghe về lý do họ muốn làm project

Nghe thấy "the idea actually came about because of how much students like us worry about their studies"

=> Ý tưởng bắt nguồn từ việc sinh viên hay lo nhiều về việc học





Gina có giải thích thêm là "the video would cover a lot of things Mark and I wish we had known upon entering business school"

Xem full giải thích
15
teaching methods
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về topic đầu tiên

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "what would you talk about first?"

Nghe thấy "We want to focus especially on the approaches professors take - their teaching methods"

=> Muốn tập trung chủ yếu vào cách dạy học => Đáp án: teaching methods



Xem full giải thích
16
accommodation
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Tiếp đến nghe tới "we have some ideas" và "we're not really sure how to tie it all together"

=> Chưa biết làm thế nào để tóm tắt lại hết các ý này => Cần một tên topic chung cho phần này => Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "I think it would be suitable to tiltle that section 'accommodation' "

=> Tutor gợi ý đặt tên phần này là accommodation => Đáp án: accommodation



Xem full giải thích
17
flats
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "....different options at the cafeteria" (ý tới trước đáp án)

=> Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "... and then walk students through flats"

=> Đề cập sơ tới các căn hộ

Nghe tiếp thấy Gina hỏi "we would cover specifics on the cafeteria, as well as flats?"

Xem full giải thích
18
disco
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới go over the social aspect (ý tới trước đáp án)

=> Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "I think we are going to introduce new students to the disco"

Sau đó nghe tiếp thấy " maybe we'll include a few other places too, but that's the main one "

=> Bắt buộc phải có disco trong plan => Đáp án: disco



Xem full giải thích
19
international evening
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe thấy "we're also going to invite students to the international evening"

=> Mời sinh viên tới tham dự international evening => Đáp án: international evening



Xem full giải thích
20
2 minutes
Mở rộng

Giải thích chi tiết

Mình cần nghe về thời lượng của phần conclusion



Nghe tới "the introduction should take 3 minutes, and then the conclusion should take 4"

=> Phần conclusion nên dài 4 phút => Tuy nhiên chưa thấy nhắc gì tới từ nearly trong đề nên cần nghe thêm

Nghe thấy tutor góp ý "the conclusion, though, can be shorter và give that not more than 2 minutes"

=> Phần kết chỉ cần khoảng 2 phút thôi (not more than = nearly) => Đáp án: 2 minutes



Xem full giải thích

Section 3

👂️ Bài nghe section 3

00:00
Question 21 - 26
Choose the correct letter, A, B or C.
21
The subjects in questionnaire are
A
tourists in the hotel in this area
B
local residents
C
people who are living in this area
22
The results of the questionnaire should be
A
directly entered into the computer
B
scored by hand
C
submitted directly to Professor Curran
23
Why should John give a copy of plans to the professor?
A
to receive a good grade
B
to get advice
C
to earn high praise
24
How will the instructions be presented?
A
given by a group representative
B
given by all members of the group
C
given by the professor
25
What does Dani suggest to John when those subjects receive the questionnaire?
A
divide into 2 parts to argue
B
focus on the opinion of the interviewees
C
take consideration of both sides
26
Why is this project particularly important to John?
A
to earn respect from professors in the department
B
to raise his grade
C
to impress his professor
Question 27 - 30
What is the source of each one below in this survey?
Choose FOUR answer from the box and write the correct letter, A-F, next to questions.
List of Findings
A
radio
B
council meeting
C
the television
D
newspaper
E
journal
F
the Internet
27
Map
28
Photo
29
Budget
30
Comment

❓ Tapescript section 3

Research Project
00:00
Dani:
So tell me about your research project, John
John:
I created a questionnaire for the study to determine people’s opinions of the relative feasibility of earning a living in Brisbane.
Dani:
Oh, cool. How is it scored? Are they all multiple choice questions?
John:
Well, the questions consist primarily of yes/no responses. There are two free response questions at the end. Participants will use a computer to fill in their answer; that way it is really easy to analyse the data afterward.
Dani:
Great! It sounds like you have a pretty solid idea of what you should do. Just don't forget to submit a copy of your plans to Professor Curran by the 15th.
John:
Oh, I almost forgot!
Dani:
Hm, you don’t do it for high grade or praise, but he can review and give you feedback.
John:
Right, that will be helpful - he has been conducting studies like this for 30 years now.
Dani:
Yep, oh and I’m curious - are you going to be in the room giving subjects directions for the questionnaire?
John:
Well, I think the instructions will be provided by another representative who will not be analysing the data. I want them to feel they can answer and be completely anonymous, so I will not be in the room. Anonymity is really important for this study.
Dani:
I agree. Good idea. You should tell the representative to remind subjects to fully consider both sides of each issue. Sometimes it’s really easy to immediately check “yes” or “no” without stopping to think about it completely.
John:
That’s so true! It’s like a race to finish the questionnaire first or something. I’ll make sure to include that in the instructions. This report has to be perfect!
Dani:
Wow, what’s the big deal? I know it’s part of your grade and all…
John:
Well it’s that, but also a well-executed study could grab the attention of faculty in the department, which would be a huge deal.
Dani:
So… for attention?
John:
No silly! I mean I could really gain the respect of professors who may later take me on as a graduate student in their labs.
Dani:
Oh, I see.
Dani:
Let me take a look at the survey. Wow, this looks great! The map of the median income by region is a great tool - where did you find it?
John:
Well thanks! I read a lot of sources and just noticed this one in a small psychology journal called Modern Psychology. It’s more helpful than the photo I added, but I think the photo is just so interesting. It was in the newspaper last year during that huge wage strike.
Dani:
It’s great. Probably not necessary, but it looks great. I don’t understand - what is WKRX’s involvement here?
John:
Oh - the radio station agreed to sponsor the study if I play their station in the room.
Dani:
Wow, interesting. So you don’t have to pay for any of this?
John:
Exactly.
Dani:
Nice! Where did you get that idea?
John:
Last month at the Psychology Club Council meeting someone talked about how easy it is to get sponsorship from local businesses, so I listened to their advice and called around!
Dani:
I’ll have to remember that. Well, this all looks great. Good luck!

🔥 Đáp án & giải thích section 3

21
C
Rút gọn

Giải thích chi tiết



Nghe John nói "I created a questionnaire"

=> Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy mục đích của study là để "determine people's opinions of the relative feasibility of earning a living in Brisbane"

=> Muốn tìm hiểu ý kiến của mọi người về sự khả thi của việc kiếm sống ở Brisbane => Đối tượng khảo sáttất cả mọi người đang làm việc sinh sống trong khu vực chứ không phải chỉ những người được sinh ra và lớn lên tại đây (local residents) => Loại đáp án B

=> Chọn đáp án C


Xem full giải thích
22
A
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về kết quả của questionnaire

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "How is it scored?" (hỏi về kết quả và cách tính điểm của bài trắc nghiệm)





Nghe thấy "participants will use a computer to fill in their answer; that way it is really easy to analyze the data afterward"

=> Dữ liệu (data) ở đây là kết quả của bài trắc nghiệm sau khi mọi người đã nhập thông tin vào => Kết quả được nhập trực tiếp vào máy tính => Chọn đáp án A



Xem full giải thích
23
B
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe về lý do phải gửi bản copy kế hoạch cho Professor Curranghe





Nghe thấy "you don’t do it for high grade or praise, but he can review and give you feedback"

=> Mục đích nộp bản kế hoạch không phải là để lấy điểm hay lời khen => Loại đáp án A và C

=> Mà là để lấy phản hồi và lời khuyên từ thầy (feedback ~ advice) => Chọn đáp án B

Xem full giải thích
24
A
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "Are you going to be in the room giving subjects directions..."

=> Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "the instructions will be provided by another representative"

=> Một người đại diện khác sẽ hướng dẫn các người tham gia cách điền khảo sát => Chọn đáp án A



Xem full giải thích
25
C
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe thấy Dani nói tiếp "you should tell the representative to remind subjects to fully consider both sides of each issue"

=> Nên nhắc những người tham gia là nhớ cân nhắc kĩ cả hai mặt của mỗi vấn đề





John đồng ý và nói là "I'll make sure to include that in the instructions"

=> Chọn đáp án C



Xem full giải thích
26
A
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe John nói "this report has to be perfect"

=> Tức là đây là một bài quan trọng đối với John => Biết đáp ná sắp tới

Nghe thấy John giải thích là "a well-executed study could grab the attention of faculty in the department"

Sau đó nghe tiếp thấy John giải thích thêm là "I could really gain the respect of professors"

=> Muốn gây sự chú ý cho các giáo sư trong khoa và đạt được sự tôn trọng của họ, chứ không phải chỉ cho một giáo sư của anh ấy => Loại đáp án C

=> Chọn đáp án A


Xem full giải thích
27
E
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "the map" và "where did you find it"

=>Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "I [...] just noticed this one in a small psychology journal"

=> Tìm được trong một cuốn tạp chí khoa học về tâm lý học => Chọn đáp án E



Xem full giải thích
28
D
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "...but I think the photo is just so interesting"

=> Biết đáp án sắp tới





Nghe thấy "it was in the newspaper last year"

=> Tấm hình nằm trong một tờ báo năm ngoái => Chọn đáp án D



Xem full giải thích
29
A
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "the radio station agreed to sponsor the study"

=> Kênh radio đồng ý tài trợ cho nghiên cứu này





Nghe tiếp thấy Dani hỏi là "you don't have to pay for any of this?" và John xác nhận là không cần trả tiền

=> Tức là ngân sách cho nghiên cứu này được chi trả hoàn toàn do radio tài trợ => Chọn đáp án A



Xem full giải thích
30
B
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe Dani hỏi "where did you get that idea?"



John trả lời "last month at the Psychology Club council meeting someone talked about how easy it is to get sponsorship from local businesses, so I listened to their advice"

=> Trong cuộc họp hội đồng của câu lạc bộ tâm lý học có người nhắc tới ý tưởng kêu gọi sự tài trợ từ các doanh nghiệp trong khu vực và John nghe theo lời khuyên => Tức là comment được bắt nguồn từ council meeting => Chọn đáp án B



Xem full giải thích

Section 4

👂️ Bài nghe section 4

00:00
Question 31 - 35
Choose the correct letter, A, B or C.
31
Why did the lecturer choose to focus on the Pleasanton Town Market?
A
It was the first ever Town Market
B
It has been covered extensively in local history classes
C
It is often mentioned in some literature of the library
32
The Town Market originally made a large profit selling
A
handcrafts
B
vegetables
C
animals
33
The money that the marketers made contributes to local
A
reconstruction
B
development
C
defense
34
Market sales plummeted due to a lack of viable
A
agriculture
B
transport
C
city planning
35
Mayor John C. Wiley decided the Clock tower would be used as a _____ in the early stages of the uprising
A
clock
B
grounds for battle
C
jail
Question 36 - 40
Complete the table below.
Write ONE WORD ONLY for each answer.

❓ Tapescript section 4

The Pleasanton Town Market
00:00
Good afternoon. In the last few lectures we’ve been covering the social and political pressures that influenced the rise of the rebellion of 1679. Today I would like to focus on the Pleasanton Town Market.
Now, why are we talking all about some market? It’s not like it was the first market ever, or even a particular large market. The Pleasanton Town Market is important because it is often mentioned in the literature found in the library. If you have ever been there, you have probably seen all of the hand-crafted items sold there now. But what was originally bought and sold in the town market?
In the beginning, the market sold products such as meats, furs, and simple tools. Overtime, though, it became known as the place to find quality livestock. People came from all over the world to find the biggest and best cows, pigs, and chickens. In fact, the profits from the Town Market became the savior of a plummeting economy during a time of much turmoil.
Not to be confused with the reconstruction era, a period of rapid development came about in the 1660’s as a result of the market’s vendors contributing their profits to building up much needed public facilities and defense, which would later make a huge impact on the outcome of the war.
For many years, the market flourished and began to draw in large tourism crowds in addition to the throngs of livestock customers. However, as revolutions in farming came about, more people moved to farms far from the city centre. Customers grew more and more reluctant to travel all the way to the town centre for their meats when they could easily choose to buy from local farmers near them for a fraction of the price.
With such a fall in the profits of the town’s major profit generator, some quality town planning was needed. In the mayoral election of 1668, a young man of little fame just barely claimed the popular vote - none other than the now legendary John C.Wiley.
Wiley’s first decision as mayor of Pleasanton was to deal with the quickly failing Town Market. The building with the large clock was a landmark that had symbolised growth in Pleasanton for a generation. Wiley decided to use the notoriety of the Town Market to set an example.
During the historical Rotterdam Rebellion, Wiley gave all those involved lifetime prison sentences in the very same building. It stayed a prison for about 50 more years until they transported all remaining prisoners to other facilities and turned it into the historical monument today.
Now that you know the basics of the history of the Pleasanton Town Market, I will introduce your next group project. I want you to make a short film based on the real historical events that occurred in Pleasanton before and during the uprising.
I will give you some class time to look through the library’s reference section, but you will be responsible for conducting further research outside of class. I suggest starting by looking for information on the market itself. You’ll find plenty of information - in fact, some students complain that there is actually too much information on it.
On your own time, you could find family members of old war veterans to conduct interviews. Sometimes they provide wonderful insight that you wouldn’t find in proper history books, but be careful - an interview that is riddled with bias is useless.
I myself have some very old photographs here that you are welcome to take a look at for some inspiration. I’m lucky enough to own this one of Jim Wiley himself! Very interesting to see, but does not provide enough information to add much to film.
Feel free to take this film into whatever direction you choose. You could even do a crime thriller based on real outlaws. All you would have to do is look through the newspaper archives in the crime section during that time period. Try to get as much detail as you can, but you may end up having to draw your own conclusions.
Okay, that’s enough from me, so let’s go on to...

🔥 Đáp án & giải thích section 4

31
C
Rút gọn

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe lý do lecturer tập tung vào Pleasanton Town Market

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "Pleasanton Town Marketwhy are we talking about some market"





Nghe thấy "it's not like it was the first market ever"

=> Không phải là chợ đầu tiên trong lịch sử => Không phải là lý do mà speaker chọn nói về chợ này => Loại đáp án A



Xem full giải thích
32
C
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe xem Town Market ban đầu kiếm được nhiều lợi nhuận nhờ bán cái gì

=> Biết đáp án sắp tới khi nghe "what was originally bought and sold in the town market?

Nghe thấy "in the beginning, the market sold products such as meats, furs, and simple tools"

=> Ban đầu thì bán những thứ như thịt, lông thú, và các công cụ đơn giản

Nghe tiếp thấy "over time, it became known as the place to find quality livestock. People came from all over the world to find the biggest and best cows, pigs, and chickens "

Xem full giải thích
33
B
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe xem lợi nhuận từ chợ đóng góp cho cái gì ở địa phương

=> Biết đáp sắp tới khi nghe "the profits from the Town Market.." (=money marketers made)





Nghe thấy "not to be confused with the reconstruction era, a period of rapid development came about [...] as a result of the market's vendors contributing their profits"

=> Không bị nhầm lẫn với thời kì phục hưng, một khoảng thời gian bao gồm nhiều sự phát triển nhanh chóng xảy ra do các tiểu thương trong chợ đóng góp phần lợi nhuận của họ => Tiền được đóng góp không phải cho local reconstruction, mà cho local development => Loại đáp án A

=> Chọn đáp án B


Xem full giải thích
34
B
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Mình cần nghe xem market sales giảm vì thiếu cái gì



Nghe tới "the market flourished.... " nhưng sau đó lại nghe "however..."

=> Chuẩn bị nói về mặt tiêu cực, sự đi xuống của chợ => Có liên quan tới việc giảm market sales => Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "more people moved to farms far from the city center" và "customers grew more and more reluctant to travel all the way to the town center [...] when they could easily choose to buy from local farmers..."

=> Mọi người dần chuyển ra xa trung tâm, từ đó ngại việc đi xa để đến chợ, thay vào đó họ có thể mua ở chợ gần nhà => Market sales giảm vì lý do đi lại => Loại đáp án A

=> Chọn đáp án B


Xem full giải thích
35
C
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "none other than the now legendary John C. Wiley"

=> Biết đáp án sắp tới





Nghe thấy "the building with the large clock"

=> Đang miêu tả clock tower

Xem full giải thích
36
market
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "the library's reference section"

=> Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "I suggest starting by looking for information on the market itself"

=> Bắt đầu bằng cách tìm kiếm thông tin về chợ ngay từ trong phần sách tham khảo trong thư viện => Đáp án: market



Xem full giải thích
37
interviews
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe thấy "On your own time, find family members of old war veterans to conduct interviews"

=> Tìm các gia đình của các cựu chiến sĩ để phỏng vấn => Phương pháp nghiên cứu về cuộc nổi dậy là qua phỏng vấn => Đáp án: interviews



Xem full giải thích
38
useless
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Sau khi về những lợi ích thu được từ interviews, speaker nói " but be careful ..."

=> Cẩn thận kẻo mắc phải vấn đề với phương pháp này => Biết đáp án sắp tới





Nghe thấy "an interview that is riddled with bias is useless"

=> Một cuộc phỏng vấn mà chứa đầy thành kiến hay thiên vị thì sẽ trở nên vô dụng => Thành kiến sẽ làm phỏng vấn vô dụng, không sử dụng được => Đáp án: useless



Xem full giải thích
39
photographs
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe tới "I myself have some very old photographs [...] I'm lucky enough to own this one of Jim Wiley himself

=> Có một tấm hình của Jim Wiley mà có thể sử dụng trong quá trình nghiên cứu

Nghe tiếp thấy "Very interesting to see, but does not provide enough information"

=> Bức hình không cung cấp đủ thông tin => Đây là problem của dạng research method mình đang cần nghe => Đáp án: photographs



Xem full giải thích
40
crime
Mở rộng

Giải thích chi tiết



Nghe speaker đề cập tới "crime thriller" và "all you would have to do is"

=> Đang chuẩn bị gợi ý một cách làm hay một phương pháp mới => Biết đáp án sắp tới

Nghe thấy "look through the newspaper archives in the crime section during that time period"

=> Xem qua kho lưu trữ báo trong thời ký đó, cụ thể là xem mục tội phạm => Mục đích là để điều tra về các loại tội phạm trong khoảng thời gian đó => Đáp án: crime



Xem full giải thích

Download PDF

Bạn có thể tải bản đẹp của đề và đáp án AT2 - Listening Test 9 tại đây